giovedì 28 marzo 2013

28/03/2013 OSTARIE "DA POZZO", UDIN: CONFERENCE STAMPE DI UN FRIÛL DIFERENT E DI DEBORA SERRACCHIANI


 
Conference stampe clamade di “Un Friûl diferent” e di Debora Serracchiani, candidade ae presidence de Regjon Friûl - Vignesie Julie.
Udin, ai 28 di Març dal 2013
Tiskovna konferenca, ki sta jo sklicala Un Friûl diferent-Drugačna Furlanija
in kandidatka za predsednico Dežele FJK Debora Serracchiani.
Viden, 28.marca 2013

Conferenza stampa indetta da “Un Friûl diferent” e dalla candidata alla presidenza della Regione Friuli- Venezia Debora Serracchiani.
Udine, 28 marzo 2013

Un Friûl diferent al è un sogjet politic che al è daûr a costituîsi in Friûl e che si da l'obietîf di formulâ une rispueste moderne e eficiente ae “cuistion furlane” (o ae “cuistion dal Friûl”). Cuistion che vuê e à aspiets svariâts, tacant dal ricognossiment a plen des diversitâts linguistichis che a caraterizin il nestri teritori, par rivâ a une rileture des dibisugnis economichis, sociâls e produtivis dai siei citadins intun cuadri di ridefinizion dai rapuarts costituzionâi tra cheste tiere, la Republiche Taliane e la Union Europeane.
Un Friûl diferent al è un sogjet politic che si indrece in maniere specifiche a çampe inte convinzion che par costruî un Friûl che al fronti infin lis sôs contradizions si scuegni riclamâsi ai valôrs di libertât e solidarietât, paritât e justizie, che a àn caraterizât di simpri la volontât di cambiament di cheste part politiche, tacant dal sens autentic che a àn vût i stes risorziments nazionâi dal 800.
In chest moment eletorâl, che il so significât principâl al è la elezion cun sisteme maioritari de gnove presidence de Regjon Friûl - VJ, o calcolìn logjic sostignî la candidature di Debora Serracchiani e lis listis che le supuartin.
No si trate dome di une poie superficiâl: o crodìn parie cun Debora Serracchiani di podê condividi cierts elements specifics di program che a son significatîfs e che, pûr no esaustîfs, a puedin dâ une clâf di interpretazion di un futûr dal Friûl e de Regjon stesse.
Si trate di 3 temis, in part za sot de atenzion de politiche e de opinion publiche, ma che a àn di cjatâ ancjemò une aplicazion clare, ferbinte e no superficiâl:
- rûl e potenzialitât europeane e sorestatâl dal Friûl e de Regjon Friûl - VJ
- politiche linguistiche fuarte e zovevule pal furlan, pal sloven e pal todesc, lenghis che a caraterizin la pluralitât linguistiche ricognossude a nivel istituzionâl de regjon Friûl - VJ
- dibisugne di un pas decisîf par rivâ ae digjitalizazion di dutis lis areis de regjon e ae disponibilitât difondude des gnovis tecnologjiis (o tecnologjiis ICT).

Un Friûl diferent-Drugačna Furlanija je politični subjekt, ki je začel delovati v Furlaniji, da bi poiskal sodobne in učinkovite rešitve za “furlansko vprašanje” oziroma za “vprašanje o Fulaniji”. Slednje vključuje različne vidike, od polnega priznanja jezikovne raznolikosti, ki zaznamuje našo deželo, do ponovne preučitve gospodarskih, socialnih in proizvodnih potreb državljanov v okviru preoblikovanja ustavnih odnosov med tem ozemljem, Italijo in Evropsko unijo.
Un Friûl diferent-Drugačna Furlanija je politični subjekt, ki se opredeljuje za levico v prepričanju, da se je treba, če želimo tako Furlanijo, ki se končno ukvarja s svojimi protislovji, naslanjati na vrednote svobode, solidarnosti, enakopravnosti in pravičnosti. Te vrednote že od vedno zaznamujejo željo po spremembah, ki je značilna za ta politični del, od narodnih preporodov 19. stoletja dalje.
V tem volilnem obdobju, katerega glavni cilj je izvolitev novega predsednika Dežele Furlanije Julijske krajine z večinskim sistemom, se nam zdi povsem logično podpreti kandidaturo Debore Serracchiani in liste, ki se zavzemajo za njeno zmago.
Ne gre za brezpogojno podporo: z Deboro Serracchiani mislimo, da imamo nekaj skupnih točk, ki se nam zdijo zelo pomembne in ki nam kljub temu, da niso popolne, lahko posredujejo sliko o tem, kakšna bo bodočnost Furlanije in same dežele.
Gre za tri teme, ki jim politika in javnost le delno posvečata pozornost, a se je treba z njimi ukvarjati na jasen, odločen in ne na površen način:
- vloga in evropski ter naddržavni potencial Furlanije in Dežele FJK
- odločna in učinkovita jezikovna politika za furlanščino in ostala dva jezika (slovenščino in nemščino), ki zaznamujejo uradno priznano večjezičnost dežele FJK
- odločen korak na poti do digitalizacije vseh predelov dežele in večja dostopnost novih tehnologij (ali tehnologij ICT). 

Un Friûl diferent è un soggetto politico che sta attivandosi in Friuli e che ha come obiettivo quello di costruire una moderna ed efficiente risposta alla “questione friulana” (o alla “questione del Friuli”). Questione che oggi ha molteplici aspetti, a partire dal pieno riconoscimento delle diversità linguistiche che connotano il nostro territorio, per giungere ad una rilettura delle necessità economiche, sociali e produttive dei suoi cittadini in un quadro di ridefinizione dei rapporti costituzionali tra questa terra, la Repubblica italiana e l’Unione Europea.
Un Friûl diferent è un soggetto politico che si rivolge specificatamente a sinistra nella convinzione che per costruire un Friuli che affronta finalmente le sue contraddizioni sia necessario richiamarsi ai valori di libertà e solidarietà, uguaglianza e giustizia, che hanno tradizionalmente caratterizzato la volontà di cambiamento di questa parte politica, a partire dal senso autentico che hanno avuto gli stessi risorgimenti nazionali dell’800.
In questo momento elettorale il cui significato principale è l’elezione con sistema maggioritario della nuova presidenza della Regione FVG riteniamo logico sostenere la candidatura di Debora Serracchiani e le liste che la supportano.
Non si tratta solo di un appoggio gratuito: riteniamo congiuntamente a Debora Serracchiani di poter condividere alcuni specifici elementi di programma che ci paiono significativi e che, pur non esaustivi, possono rappresentare una chiave interpretativa di un futuro del Friuli e della Regione stessa.
Si tratta di 3 temi, in parte all’attenzione della politica e della pubblica opinione, ma che devono trovare ancora una applicazione chiara, decisa e non superficiale:
- ruolo e potenzialità europea e sovrastatale del Friuli e della Regione FVG
- decisa ed efficace politica linguistica verso il friulano e le altre lingue (sloveno e tedesco) che connotano la pluralità linguistica riconosciuta istituzionalmente della regione FVG
- necessità di un passo decisivo verso la digitalizzazione di tutte le aree della regione e la disponibilità diffusa delle nuove tecnologie (o tecnologie ICT).

Nessun commento: